Katalizator je pomembne del izpušnega sistema, zaradi katerega lahko »padete« na tehničnem pregledu. Na prvi pogled je njegova naloga dokaj nepomembna, vendar vam njegova okvara lahko povzroči številne probleme. Najbolj pogoste so mehanske poškodbe katalizatorja, ki nastanejo zaradi udarcev ali vibracij, zaradi česar pa se lahko poškodujejo tudi notranji deli katalizatorja. Katalizator pa ne deluje dovolj učinkovito tudi zaradi svoje starosti, zato je pomembno, da delovanje katalizatorja redno spremljate.

 

Ko naletite na težave s katalizatorjem, ga je pogosto potrebno zamenjati, lahko pa se določite tudi za njegovo obnovo. Originalen katalizator je običajno zelo kakovosten, zato ni potreb po njegovi menjavi. Pri izbranem ponudniku se zato pozanimajte o možnosti obnove katalizatorja. Postopek je zelo enostaven. Ogrodje katalizatorja se obdrži, medtem ko se vanj namesti novi kovinski katalitski vložek. Na ta način bo katalizator še dolgo opravljal svojo funkcijo, vi pa boste brezskrbno redno opravljali tehnične preglede.

 

Fap filter se zamaši lahko tudi zaradi načina vožnje

 

Če si predstavljate na primer mešanico vode in trdnih delcev, ki jo spustite skozi cedilo, potem si podobno situacijo lahko zamislite tudi na filtru trdnih delce ali fap filtru. Pri tem sicer ne gre za tekočino, ampak za zmes plinov in trdnih delcev. Bistveno je, da sta si procesa med seboj zelo podobna. Po določenem obdobju, če ne prihaja do samodejnega čiščenja, se fap filter lahko popolnoma zamaši. Vzrokov za zamašitev fap filtra pa je lahko več.

Do zamašitve fap filtra lahko pride pri vožnji v mestu že pri 5-10 tisoč prevoženih kilometrih. Glavni razlog je v tem, da pri tem načinu vožnje nastaja več trdnih delcev, ker pa ni zagotovljene visoke temperature izpušnih plinov, ne prihaja do samostojne regeneracije. Popolnoma drugačna situacija je pri vožnji po avtocestah. V tem primeru je izgorevanje plinov bolj enakomerno, zato je manjša verjetnost, da se bo fap filter zamašil.

Categories: avto