Pri delovanju avtomobila nastajajo različne snovi, ki se preko izpušnih plinov sproščajo v okolje. V neki meri so to povsem neškodljive snovi, ob tem pa se sprošča tudi več škodljivih snovi, ki jih je pametno omejiti. Za to skrbijo elementi v podvozju avtomobila, predvsem v notranjosti izpušnega sistema, pa tudi v samem motorju. Ti elementi imajo različne naloge glede na to, kakšne snovi zadržujejo. Najbolj seveda izstopajo škodljivi plini, a še veliko bolj nevarni so lahko trdni delci, ki nastajajo pri izgorevanju dizelskega goriva.
V vsakem primeru imajo izpušni sistemi pomembno nalogo, ki jo morajo opravljati brezhibno. Skrbijo za filtriranje izpuhov in zadrževanje škodljivih snovi, tako da se na koncu v okolje sproščajo čim manjše koncentracije škodljivih plinov. Najbolj pomembno vlogo ima pri tem katalizator, ki je običajno postavljen tik pred končno izpušno cev. Tam sprejema izpušne pline, ki so pred tem že prešli različne filtre. Gre za pline, ki jih težko ločimo ali odstranimo iz mešanice, lahko pa jih s kemičnimi reakcijami pretvorimo v manj škodljive snovi. Katalizator je namenjen prav temu, z veliko površino skrbi za stalen stik z izpušnimi plini, ki ob tem reagirajo in se pretvorijo v manj škodljive snovi. Na ta način je možno iz mešanice izpušnih plinov izločiti še ogljikov monoksid, ogljikovodike in dušikove okside. Te pline katalizator s pomočjo kemičnih reakcij pretvarja v manj škodljive snovi, predvsem vodo in ogljikov dioksid.
To pa ni edina naloga, ki jo imajo izpušni sistemi. Omenili smo že filtriranje trdnih delcev, kar velja predvsem za dizelska vozila. Pri izgorevanju dizelskega goriva imamo opravka s strupenimi delci, ki jih zadržujejo ustrezni filtri. Poleg tega imajo izpušni sistemi tudi druge filtre in komponente, ki skrbijo za to, da v okolje ne uhajajo velike količine škodljivih snovi, čeprav škodljivih izpuhov nikoli ni mogoče povsem preprečiti, če motor deluje z izgorevanjem goriva.