Blagovne znamke so prava izbira v primeru, da želimo zaščititi prepoznavne simbole našega podjetja in ponudbe. Seveda lahko poslujemo tudi brez registriranih znamk, a s tem sprejmemo tveganje, ki na dolgi rok ne pomeni nič dobrega. Splača se torej že zgodaj intelektualno lastnino dobro zaščititi, da lahko uspešno poslujemo brez velikih skrbi. Če do kršitev blagovne znamke vseeno pride, lahko računamo na to, da bomo lahko ustrezno ukrepali in zadeve hitro rešili.
Kaj je blagovna znamka?
Pod blagovno znamko lahko zaščitimo različne znake in simbole, ki so prepoznavni za naše podjetje in ponudbo. Vsaka prijava se obravnava individualno, v vsakem primeru pa je treba zelo natančno opredeliti vsebine, ki jih želimo zaščititi. Zaščita blagovne znamke bo veljala le za navedene vsebine, pri registraciji pa moramo določiti tudi klasifikacijske kategorije, torej vrste izdelkov in storitev, ki jih zaščita pokriva.
Dobro je, da poznamo te omejitve. Zaščita blagovne znamke velja le na področjih, kjer je znamka registrirana, medtem ko lahko te vsebine brez kršitev uporabljajo tisti, ki ne poslujejo v isti panogi. Prav tako je omejen geografski doseg, običajno velja zaščita blagovne znamke pri nas za slovenski trg, lahko pa pri registraciji izberemo kritje po celi Evropi ali po drugih državah sveta.
Kršitev blagovne znamke
Registracija blagovne znamke nam ponuja pravno podlago za ukrepanje v primeru, da prepoznamo kršitve. Seveda na ta način kršitev ne moremo povsem preprečiti, lahko pa pričakujemo, da jih bo možno rešiti z ugodnim izidom. Najprej bo treba kršitev blagovne znamke zaznati in prijaviti, nato pa imamo na voljo različne ukrepe. Za ukrepanje se odločimo na podlagi primera, pogosto se opravi civilna tožba, lahko tudi kazenski pregon, prav tako so pogosti drugi ukrepi, ki so vezani neposredno na predmet kršitve – gre recimo za uničenje izdelkov, ki so nastali s pomočjo zaščitenih vsebin.